Monday, February 7, 2011

Hati Seorang Perempuan

Mungkin pada tatkala ini Hawa itu boleh memanjatkan syukur pada yang esa kerna dikurniakan Adam yang berjaya mengubah hidupnya. Namun Adam itu bukan lah suaminya. Tiada lagi ikatan yang sah dimetrai antara mereka berdua. Adam seorang lelaki yang cukup sempurna namun Hawa belum lagi merasakan mereka patut menjadi psangan yang sah disisi agama. Perasaan hawa sekaligus makin bingung. Sayang kah Hawa kepada Adam???cintakah Hawa pada Adam? yang mana satu lebih penting dalam diri hawa??cita-cita atau cinta? Jauh di sudut hati hawa jelas ternampak kekeliruan yang tersorok jauh di hati kecik nya itu. Tatkala malam air mata membasahi pipi? Wahai Hawa mengapa engkau menangis?

Mengertilah.............................................

Surat untuk Adam:

" Adam aku amat menyintai diri mu sepenuh jiwa raga ku,namun aku tidak mahu hidup dalam kesusahan,aku ingin buktikan kepada mereka2 yang pernah mengherdik diri aku dan diri mu yang Kita bisa mengecapi bahagia,tapi pernah kah kau mengerti apa yang aku buat selama ini adalah untuk kita berdua bukan hanya untuk DIRI AKU sahaja. Hawa sayang Adam!!! Tapi Adam selalu marah hawa. adam kata yang hawa tidak cinta dan sayang adam!!! semuanya tidak benar!!! tidak!!! HAwa sayang dan cintakan adam, tetapi cita-cita yang satu itu...adam jangan tinggal kan hawa...Hawa Boleh jadi gila..."

Dari surat untuk adam mungkin kamu semua boleh meneka knpa hawa menangis. Ya!!! tepat sekali...Hawa tidak mahu kehilangan adam namun dia mempunyai cita-cita yang besar bukan untuk dirinya sahaja namun untuk adam jua.

Tatkala diri hawa dalam kekeliruan,ada pihak ketiga yang datang,masyallah, Hawa engkau harus kuat! jangan terpengaruh dengan janji2 manis si idris. Kenapa baru sekarang idris membuka hatinya kepada kamu??kenapa alasan yang di berinya kamu terima bulat2?Hawa berfikir sejenak,mengeluarkan air mata,alangkah sedihnya adam kalau tahu semua benda ini,hawa harus berterus terang. Marah nya adam hanya sekejap sahaja. Lupakan idris! jangan dilayan lelaki itu.

Hawa & Adam sekarang masih lagi bahagia namun hanya hawa yang bermain dengan perasaan dirinya,hawa takut jika dikejar nya cita2 yang satu itu,dia akan kehilangan adam untuk selama2 nya dan tidak mungkin akan dapat lelaki yang sebaik adam,namun,,,adakah persaan ini ada kerna hawa tidak pernah membuka kan hati nya untuk lelaki lain? munkin,,,,masih adakah lagi lelaki sebaik adam?Hawa harus ingat :-

"susah senang hidup hawa selama 6 tahun ini hawa bnyak berkongsi dengan adam,sanggupkah hawa tinggalkan adam bila hawa dah senang tatkala itu adam tidak snggup menunggu?"




Hasil: idea diri sendiri,,tiada kaitan dengan siapa2,Hak ORi~~

No comments:

Post a Comment