Saturday, January 29, 2011

Berubahnya aku kerana Apih

p/s :: ini bukan gambar apih shima ye,nama budak nie apih jugak tapi apih laen::xcdentally::


sebelum shima mengatur langkah potpet dengan lebih laju baik shima gtaw awal2 macam mana life dulu kan,Hehehe. shima dulu Boleh la kot dikategorikan sebagai TOMBOY. ye ke???

Masa sekolah dulu shima banyak terlibat dengan xtvt berunifOrm. Kadet Polis. shima memang aktif tahap giler la join pertandingan kawad kaki sana sini,pergi camping sampai peringkat negeri. Wahhh dan yang paling bangga shima dapat masuk kawad kaki individu peringkat negeri bukan senang tau! Kebetulan shima dengan apih xsama sekolah tapi dia pun jOin kadet jugak tapi anggota biasa je. shima dapat rasa semua pangkat koperal,sarjan,SM & SI. * Bukan nak menyOhor ye*.hehehe. Sampai mak shima pun geleng kepala. Masa nie shima dah kenal apih tapi xbegitu dekat la. Hehehehe. Memang shima xpadan la dgn dia masa tu. Ye la BUDAK KAMPUNG. hahaha. *Lupa diri lak shima nie pun budak kg gak,mest apih marah giler lau dengar ayat nie,sebab dia paling xsuka*

Lepas SPM shima masih lagi follow kadet polis skul saje2 je kan hobi walaupun dimarahi oleh emak beberapa kali shima masa tu tengah darah muda ma cakap apa lawan je. SHima shima,alahai. Ok Hari tu ada pertandingan kat SMK Dato perdana. So shima pergi dan apih pun pergi jugak. Peewiiiitttt shima,,,ooooo shima. Shima wat bodoh je. " sape lak budak lagi yang bodoh dok panggil nama aku tu?". memang xlayan la. APih cakap masa tue dia menyampah giler kat shima,dia cyap cakap " kalau muka cantek xpe nie aku panggil pun sombong,bengOng je pompuan", OOOO hubby ckp yunk macam tu yerp! tengOk sekarang kapel dengan sapa. HAHaha.

Namun cerita itu tidak lah berakhir di situ. Pada suatu malam ade banyak m.kol naik kat fon aku! aku yang masa tu tgah brutal lagi menyumpah2 la dekat orang yang kol tu " wei sapo la budok gong hak dok kaca aku nie,doh la aku nok tido xleh,baso bengOng" . sok aku kol cakap jangan kacau aku lagi. Nak tahu x siapa?Hehehe. Haruslah APIH saya. Ok dia minta maaf katanya kawan dia yang guna fon dia dok m.kol2. Ok aku terima maaf dia. Aku dan dia pun berkawan la. Tapi masa tu panggil "AKU' & "MUNG".Heheh.. FIRST STEP. Dalam kami dok kawan tue ade la jugak beberapa kali dia datang umah aku dengan kawan2 dia naik motor DAC??? lupa lak. Hehehe.

Achik shima nak khwin. Shima jemput apih. Tapi apih x dtg cz merajuk dengan shima. Shima kol banyak kali tapi dia xangkat. ERmmm shima dah marah ckap " budak nie koya sungguh,dia ingat aku gilo kalih dia". Lepas majlis shima trsa penat sgt then terus tido. dalam kul 12.30 am 'beep.beep,beep' bunyi msg shima buka "salam dah tidur ke?maaf la apih nak kol jap leh" shima cakap xleh tapi dia tetap dok kol. So terpaksa la shima angkat jugak. Kami cakap2 la apa saja kami nak luah kan then part y paling beshhhh skx n y korang xsabar nak tahu kan...Jeng...jeng...jeng..."mie,apih sayangkan mie,i love u". Waduhhhhh!!!! kalau ingt balik saat tue memang tOuching la. awal2 shima jual mahal.Dalam hati cakap k "aku nak try la tengOK laki nie macam mana". Maka 23.06.2005 bermula lah kisah " cinta mimie dan apih"


SHIMA naik f6 dan dapat skul aliran sains kat SMK Dato perdana dan dia lak aliran sastera kat SMK BADak. arak sekolah kami sama so setiap kali dia nak p skul dia akan lalu sekOlah shima dulu dan shima bajet kul bape apih n da geng akan lalu. Shima akan tunggu depan bus stOp kadang2 apih akan brehenti untuk borak2. Tapi semua tu xkekal lama sebab shima dapat sambug belajar kat poli. Rasa sedih gak sebab xkan jumpa dia selalu.

Apih Know wat is da best for me. befOre i knew him,my life is so so so bad. Hohoho.i'll do what i like.But please i dont want to remember it. If given anOther chance,i want to repeat the past!!! saya kawan dengan budak lelaki,pakai macam laki,rambut x pernah panjang....hehehe. APih ubah cara pemakain ,selalu nasihat suh jadi budak baik dan dengar cakap ma n ayah.kakak2 n abang. Ye dulu shima selalu je gaduh denngan adik n kakak.Suka sangat lawan cakap diorang klau dengn ma & ayah lagi la. TObat sekarang nak dengar cakap diorang,SAYANG my family.Heheheh. Rambut sekarang pun dah panjang. ahak'ssssssssss...So totally shima leh cakap suka duka hidup shima sekrang banyak yang shima kongsi dengan apih. Dia lah pendengar setia tatkala jiwa shima kacau. Mungkin kadang2 dia agak berkeras dengan shima tapi bila shima fikir balik apih sebenar nasihat shima untuk kebaikan. dan selama kami bersama shima yang banyak silap dengan dia. Maaf APIH. Tapi dalam kelembutan shima, apih xdapat lagi nak hilangkan sifat EGO shima. Hehehe.

Harap jodoh shima dan apih panjang. AMIn...

No comments:

Post a Comment