Thursday, January 20, 2011

Add Drop yang tiada ertI,Timetable hancusss!!!

X tahu dari mana nak mula.Masa nie betul2 tengah marah.Kenapa jadi macam nie?Adakah kami pelajar UUm tiada hak???Kalau kami tiada hak apa guna add drOp???Senang pihak u yang tentukan semua. Aku igat lagi masa nak Add drOp paper IFM,aku tengOk portal semua kelas full. Kebetulan kawan aku Zati pun memang nak amik paper sama dengan aku.sO aku janji dengan dia nanti balik untuk exam nie b4 tu p wat add drop dan sekaligus dapat kan kelulusan penyelaras program. Ok balik UUm dah la banjir. Tapi sebab fikir kan add drop n semangat nak belajar balik jugak. KeesOkan pagi tu sampai je terus coling balkis n zati set time untuk buat add drop manual. Hehehe.Macam hepi je kan. Pagi lagi aku dan zati pergi. Kul 7.30 pagi.Masa tue area DKG lengang giler. Yela semua org balik kampung kan. Alhamdulillah orang tak ramai aku tarik nafas lega. Alamak ofis lak lambat buka!!! we had to wait for 1 1/2 hoUr. But nevermind,as long as the add drop not completed me n zati will not give up. Ok ofis buka lam 8.30am. wah kerani kat c2 sempat lagi membebel macam2 nie hah! myb awal sangat kot kami serbu,tapi tak pe la. Hehehe. Ok amik borang add drop the terpaksa naik turun bukit plak nak p FPP jmpa penyelaras. Penyelaras kami Dr.azizi xder kat bilik! waduhhhh macam nak nangis lak,,,sobsobsob. BERUSAHA!!! pergi pejabat COB dapatkan No tefon lec kat pjabat COB, kol DR then dia cakap akan jumpa kami dalam kul 11 am. Ok tggu lagi tapi xpe. Sementara tu pergi makan. Kol balik Dr azizi untuk kali kedua. Ok saya ada kat bilik. Aku dan zati senyum.
lepas dapat tandatangan DRazizi aku blahhh p COB FTP plak dah la jauh kena naik turun bukit,tapi xpe la asam garam kehidupan seorang pelajar.Kelas yang full td kami pun dapat add jugak,Alhamdulillah. BERMAKNA kami boleh mulakan sem baru dengan aman dan x perlu dok kalut2 p cob nak wat add drop lagi.

Dalam post sebelum nie,aku ader bercerita serba sedikit kan sal kelas yang aku dah masuk. Macam hepi je. Tapi malam nie lepas balik jumpa pengetua,tengOk hs yg aku tinggal kat bilik ada 2 miskol dari zati aku kol balik. SEDIHHHH + MARAHHHH.Jadual yang kami dah susun cantik2 dah ditukar oleh pihak HEA. APA semua nie??? so apa guna add drop yang kami buat???kami penat2 naik turun jumpa penyelaras. Apakah kami student tiada hak? Kata zati alsannya kelas En.shamsul naim terlalu ramai. Adushhhhh. Parah macam nie!!! kelas IFM jadi group D kul 11 hari selasa. Syabas UUM. Memang Universiti terbaik!!! Tapi petang sebelum tue fatin dah balik dan bagitau kelas FAR3 untuk bebudak acct memang hilang terus tapi diorang lagi teruk terpaksa naik turun tanya penyelaras tanya pensyarah namun tiada penyelesain. Ok. Sedih dan aku menangis,,,Dalam hati cuba pujuk diri sendiri. Mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku. Berfikiran positif. Tabah dan sabar>

No comments:

Post a Comment