Saturday, July 16, 2011

Pekerja MYDIN

salam semua
sowi2 dah lama kan shima xupdate blog nie...maklum lah albuzy semenjak bergelar pekerja MYDIN. 19/7/2011 maka cukup la sebulan aku bekerja d mYDIn dgn di anugerah kan 2 helai
tshirt, satu kad pekerja 842106 dan sehelai tudng yang berwarna biru yang terrrramatttt la buruk dan menyakitkan hati aku sebab setiap kali orang jumpa aku d'all akan tanya " shima kenapa tudung buruk",,,grrrrrrrrrrrrr....gilerrrr sambil malu aku jawab " entah la, biasa la nie menandakan pekerja y MYDIN sayang kan"...ishhhh....siOt...rasa nak teranjang je korang...saborrrr je la...

logo syarikat y aku kerja sekarang



alhamdulillah so far so good...walaupun kerja kat MYDIN tu penat nak MATI ( sopan bahasa)... tapi pejam celik pejam celik dah nak masuk sebulan,,,persekitaran baru aku jmpa dgn macam2 ragam manusia... kebanyakan yang kerja kat sana mereka low educated...tapi aku bangga dengan mereka...walaupun umur baru 19 dah kahwin,ada yang janda, kaki bodek, pemalas, terlebih rajin pun ada, berbagai ragam lagi kalau nak diceritakan xmuat la satu muka page nie. Tapi aku macam biasa la bleh je ON dgn sape2 pun, tapi korang jgn pandang rendah lak kat bebudak yang kerja HYpermarket market nie xsemua y low educated taw,,,ade y grad u pun ade cuma rezeki kerja d'all xmasuk lagi so d'all kerja la MYdin sementara....bagi yang low educated mereka ada kesedaran untuk ubah nasib diri mereka...bagus...sebab mereka ada cita2...aku rasa orang macam mereka lah yang patut dibantu dan diberi lagi kerja yang lebih sesuai...tetapi ada je staff kat situ yang suka ANYAM KETUMPAT...alahai makcik muka ko pun macam ketupat!!! Ada Aku Kesah a.k.a AAK??? lagi menyampah ade la aku dgn korang y berlagak macam BA**...aku wat hal aku je, xbnyk ckp dgn d'all diam lebih baik n wat je kerja aku... setakat nie hub aku dgn Head of Department (HOD) iaitu kwanie baik la, sama gak dengan supervisor aku EN.Hise...aku suka kacau en.Hise sebab dia senang dibOdek,,,ahhahaah,,,aku dapat ramai gak kawan2 baru nak sebut nama satu persatu terlalu lah panjang,,,ehhehehe

aku kerja MYDIn ikut shift,,,kalau pagi kul 8 am dah masuk keluar kul 5.30,klau aku dapat shift petang kul2 masuk kul 11 malam keluar. Tapi sekarang aku giler OTY. hehehe,,,Kumpul duit nak kawen ( GATALLLL)..ahhahahaha...so bila nak berhenti tu aku tak tahu la lagi sebb tengah wat part time dgn MBSB...hehehehehe

2 comments: